Szybki makaron z mielonym indykiem i kremowym sosem warzywnym (bez glutenu i mleka)

Bardzo szybki pomysł na smacznie danie z makaronem. Trochę recyclingowe, ponieważ możecie tutaj użyć warzywa, które zostały z gotowania zupy, albo gotowane na parze z dnia poprzedniego. Do tego smaczne, delikatne mięso z indyka i dużo ziół, które za każdym razem możecie zmieniać i otrzymywać zupełnie inne danie. Zamiast tych podanych w przepisie, można użyć równie dobrze curry, mieszankę do dań kuchni chińskiej, tajskiej, arabskiej, czy jakiejkolwiek innej i dzięki temu możemy cieszyć się za każdym razem innymi smakami.

Dzięki warzywom i płatkom drożdżowym całość nabiera pysznego aromatu, fajnie łączy się z ziołami, a sos ma przyjemnie gęstą i kremową konsystencję.

 

Szybki makaron z mielonym indykiem i kremowym sosem warzywnym

 

 

Co potrzebujemy:

około 250 – 300 g mięsa z udźca indyka

warzywa ugotowane na parze lub z rosołu: 1 mała marchewka, 3 cm kawałek korzenia pietruszki, 3 cm kawałek selera i kawałek pasternaku*

sól i pieprz do smaku

4 łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych

1-2 łyżeczki skrobi z tapioki

sok z 1 plastra cytryny

kilka łyżek mleka migdałowego

szczypta mielonej gałki muszkatołowej

ulubione zioła (u mnie suszona natka pietruszki, oregano, bazylia, tymianek)

ulubiony bezglutenowy makaron (u mnie spaghetti, pół na pół ryżowy “Terrasana” i jaglany “Diet Food”)

 

* Jeżeli któreś warzywo powoduje alergię lub inne dolegliwości, to pomijamy, sos wychodzi smaczny nawet z samą marchewką. Można wykorzystać warzywa pozostałe z obiadu albo rosołu.

 

Co robimy:

1. Mięso, jeżeli było mrożone, rozmrażamy i kropimy na małe kawałki. Mielimy je w maszynce lub blendujemy.

2. Patelnię smarujemy niewielką ilością oleju kokosowego i rozgrzewamy. Zmniejszamy nieco płomień, wrzucamy mięso i od razu rozdzielamy widelcem/łyżką aby nie ścinało się w duże grudki, ale pozostało bardziej sypkie. Obsmażamy aż nabierze biało-szarego koloru. Dolewamy ciepłą wodę tak, aby prawie w całości zakryła mięso. Przykrywamy i dusimy na małym ogniu kilkanaście minut.

3. Ugotowane warzywa blendujemy z 1 – 2 łyżkami wody/rosołu na gęstą papkę.

3. Do mięsa dodajemy papkę z warzyw, kilka łyżek mleka migdałowego, sok z cytryny, sól, gałkę i pozostałe przyprawy. Ponownie zakrywamy i dusimy.

4. W międzyczasie gotujemy makaron.

5. Do mięsa dodajemy płatki drożdżowe. Skrobię rozpuszczamy w 2-3 łyżkach mleka migdałowego i również dodajemy do mięsa, mieszamy i gotujemy chwilkę bez przykrycia.

6. Odcedzamy makaron na sitku i przekładamy go na patelnię, mieszamy z sosem i mięsem. Gotujemy całość 2-3 minuty.

7. Danie jest już gotowe. Przed podaniem możecie oprószyć z wierzchu całość posiekanymi orzechami, wegańskim parmezanem lub ulubionymi świeżymi ziołami.

 

 

Porada:

Zamiast ziół i przypraw podanych w przepisie, można użyć równie dobrze przyprawę curry, mieszankę do dań kuchni chińskiej, tajskiej, arabskiej, czy meksykańskiej. Za każdym razem otrzymamy zupełnie inne danie.

 

Smacznego!

 

4 komentarze

  • Michna 21 kwietnia, 2020 at 9:38 am

    W jakim celu dodawana są platki drożdżowe??

    Reply
    • Eat It Clean 22 kwietnia, 2020 at 6:32 am

      Poprawiają konsystencję, dają serowy posmak i nieco umami.

      Reply
  • aga 25 kwietnia, 2020 at 8:41 am

    Czy zamiast skrobii z tapioki można dodać maki ziemniaczanej

    Reply
    • Eat It Clean 25 kwietnia, 2020 at 9:07 am

      pewnie 🙂 daję tutaj skrobię z tapioki, bo jest bardzo lekkostrawna, ale każda inna skrobia się sprawdzi

      Reply

Leave a Comment